تبلیغات
لیپوماتیک - عدم موفقیت در کاهش وزن ، چرا؟

لیپوماتیک

لیپوماتیک و پیکرتراشی

لیپوماتیکلیپوماتیک - عدم موفقیت در کاهش وزن ، چرا؟

لیپوماتیک و پیکرتراشی

آرشیو مطالب

لیست کامل مطالب سایت

لیپوماتیک

لیپوماتیک: جراحی لاغری و تناسب اندام با دستگاه لیپوماتیک با کمترین عوارض و سریع برای رفع مشکلات چاقی شماست!

درباره سایت
موضوعات
پیوندها
امکانات سایت

آمار بازدید های لیپوماتیک

آمار کل
بازدید
امروز
بازدید
دیروز
بازدید
ماه قبل
بازدید
این ماه
بازدید
آخرین بازید
بروزرسانی
نعداد مطالب
مطلب
نویسندگان

عدم موفقیت در کاهش وزن ، چرا؟

جمعه 24 مهر 1394 | 10:02 ق.ظ نظرات
نویسنده: زهرا میرمالکی
    کاهش وزن   
کاهش وزن

   
ممکن است شما نیز برای کاهش وزن و لاغری یک روند ورزشی سخت را دنبال کرده، مقدار مصرف کالری هایتان را می شمارید و هر کاری انجام می دهید تا از پای درنیامده و تسلیم پرخوری نشوید!

اما با وجود این همه تلاش های صادقانه، هنوز هم قادر نیستید تا طلسم کاهش وزن را شکسته و وزن اضافی تان را همانطوری که دوست دارید، بشکنید. اگر شما هم درگیر این معمای غیر قابل حل هستید، برخی تحقیقات چندین علت برای این مسئله پیدا کرده اند که در ادامه آنها را شرح می دهیم.
    کاهش وزن   
کاهش وزن

   

تکراری بودن تمرینات ورزشی

اگر یک روال ورزشی ثابت و تکراری را برای لاغری هر روز انجام می دهید و برای ماه هاست که آن را تغییر نداده اید؟ شاید این روتین مناسب و راحت به نظر برسد، اما باید این عادت را شکسته و ورزش های جدید را امتحان کنید. زیرا ماهیچه های بدن با ورزشی که هر روز انجام می دهید، آشنا شده و باعث میشود تاثیر آن در گذر زمان کمتر شود. کمی مقاومت به روتین ورزشی تان اضافه کرده یا تکرار آن را بیشتر کنید.فراموش نکنید،در زمان اضافه کردن تمریناتی با شدت بالا مراقبت مقاومت بدن و آسیب های احتمالی باشید.

نخوردن غذا به جای رژیم اصولی تغذیه

بسیاری از افراد هنوز هم معتقدند که گرسنگی کشیدن سریع ترین روش برای کاهش وزن است. اما بدن به مواد مغذی نیاز دارد تا وظایفش را انجام دهد. این کار در وهله ی اول شامل سوخت و ساز بدن می شود، و کم خوردن می تواند روی آن تاثیر منفی داشته باشد. همچنین کم خوردن می تواند منجر به احساس گرسنگی بیش از حد شده و لذا در زمان های غلطی ، به طور ناسالم غذا بخورید.

ورزش کردن یک سره و بدون استراحت برای کاهش وزن

برای ثبات کاهش وزن، بسیاری از افراد در برنامه ورزشی شان غرق می شوند و بیش از حد آن را انجام میدهند. اگرچه رفتن به باشگاه به صورت روزانه ضروری می باشد، اما حداقل هفته ای یک بار ، باید به بدن تان وقت کافی برای استراحت و بازیابی بدهید. اگر به طور مداوم ورزش کنید، بدنتان تحت فشار فیزیکی زیادی قرار گرفته و زمان کافی برای ترمیم ساییدگی ها و پارگی ها نخواهد داشت و در نهایت همین امر روی عملکرد روزانه شما تاثیر می گذارد. همچنین ورزش بیش از حد می تواند گرسنگی را افزایش داده و باعث شود در ساعات عجیبی غذا بخورید که اثر منفی روی فعالیت های کاهش وزن تان دارد.

روزه گرفتن! در فاصله ی دو وعده غذایی برای لاغری سریعتر

بعضی اشخاص به خاطر ناسالم دانستن میان وعده ها و کاهش وزن سریع ، از مصرف تنقلات بین وعده های اصلی غذایی خودداری می کنند. اما اگر مواد غذایی درستی انتخاب کنید، این امر لزوما بد نیست. میان وعده های کوچک روشی عالی برای بالا نگه داشتن سطح انرژی و سوخت و ساز بدنتان هستند. مهم ترین مسئله این است که میان وعده ها بین ناهار و شام باشد، تا تعادل سالم بین کربوهیدرات ها، پروتئین و چری های سالم را نگه دارد.

نداشتن خواب کافی

داشتن هشت ساعت خواب در روز برای حفظ سلامتی و تناسب اندام لازم است و اگر رعایت نشود به برنامه کاهش وزن تان ضربه می زند. پس باید مطمئن شوید که هر شب خوب می خوابید، چون استراحت کافی به شما انرژی برای ورزش کردن داده و تغذیه ی خوب هم هورمون های بدن را برای کنترل اشتها تنظیم می کند. تحقیقات کمبود خواب را با افزایش وزن مرتبط می دانند. خواب ناکافی سوخت وساز بدن را پایین آورده و روی هورمون های مربوط به گرسنگی تاثیر می گذارد.

طبق گفته ی برخی تحقیقات، هورمون های مسئول سوزاندن چربی ها در طول خواب عمیق فعال تر می شوند.

استرس زیاد

اگر شغل پر استرسی دارید، و یا مسئولیت خانوادگیتان زیاد است و به طور کلی شیوه زندگی گیج کننده ای دارید، پس سطح استرس شما خیلی بالاست. و این می تواند روی ذهن و سلامت جسمی شما تاثیر منفی داشته باشد. استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول (مسئول مشکلات سلامتی) شده و روی کاهش وزن تاثیر می گذارد. اگر میخواهید به فرم ایده آل خود برسید،کمی وقت بگذارید و استرس هایتان را رها کنید!

آب نوشیدن به مقدار کم

خیلی وقت ها، ممکن است تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیرید!. با نوشیدن 3 الی 4 لیتر آب در طول روز، می توانید تمایل به پرخوری را کاهش دهید، چون آب باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید. نوشیدن آب همچنین برای سوزاندن چربی ها ضروریست، چون بدن به این مایع نیاز دارد تا چربی ها را بشکند. پس دفعه بعدی که بین وعده ناهار و شام فکر کردید گرسنه هستید، یک لیوان آب بنوشید.


نظرات مطلب
بهینه سازی و مهندسی محتوا آویژه